Den roliga tiden

Sitter och kollar ner i mitt påskägg som ännu inte har blivit tomt. Det är inget gott kvar, och det som var gott har blivit gammalt och dammigt, nästan. Sitter även och tänker på hur det var när man var yngre och gick i slutet av mellanstadiet och början av högstadiet. Det var ändå rätt roligt. Roliga saker jag gjorde, jag var fortfarande ett barn men var påväg mot ett mer vuxet liv. Allt var nytt och spännande och man började leva annorlundare än man gjorde som liten. Även fast den tiden känns som en av dom gråaste och långtråkigaste så är den en av dom bästa tiderna i mitt liv hittils. Nu måste man tänka ett steg längre hela tiden. Jobb, pengar, tid, skola och mycket mer. Nu känns det som att tiden springer iväg och snart är jag 42 och vet fortfarande inte vad jag vill med mitt liv. Hoppas jag hinner med något riktigt roligt innan det är för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0