regnet öser ner

Imorse när jag skulle cykla till jobbet kommer jag ut i världens regn. Tur att paraplyet låg nerpackat i cykelkorgen! Men paraplyet var halft trasigt. Det slutade med att jag stod med fötterna i en halv dm djup vattenpöl, regnet öste ner på mitt trasiga paraply som täckte halva huvudet, och låset vägrade gå upp på cykeln. Jag hann precis till jobbet. Blöt. På rasten märkte jag att mina nya fina blommiga skor hade gått sönder på sidan, så på lunchen gick jag iväg och skulle byta dom. Jag hann knappt slänga upp dom på disken innan dom förstod vad jag hade för ärende. Tydligen hade dom slutat sälja dom där skorna efter någon dag bara för dom var så dåliga och gick sönder. Så efter lunch fick jag leva i Evves förstora tofflor som jag tappade hela tiden. Dom ramlade tillochmed av när jag cyklade. Nu är vädret fint iallafall och jag ska ut på en cykelrunda med Evve om hon ville köpa dammsugarpåsar. Först ska jag kika i kylskåpet om det finns någon liten tårtbit kvar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0