min hemliga tripp

Nu tänkte jag berätta lite snabbt om min äventyrslördag..

Klockan 10 kom Evve med bilen och plockade upp mig, Kristin och Rickard. Jag fick mina två kuvert. I det ena låg en rebus och i det andra låg en karta. Rebusen som jag så duktigt klarade ut rätt snabbt sa mig att vi skulle till Uppsala till Dragarbrunnsgatan 23. Så gasen i botten, och efter ca 1-2 timmar var vi framme i Uppsala. Då kom min karta till användning. Jag skulle alltså försöka leta på gatan, utan hjälp av systrar. Jag har aldrig varit bra på kartor, och var det heller inte den här gången. Men jag hittade i alla fall gatan och jag stod nu mellan nr 22 och 24 men hade ingen aning om vart nr23 var eftersom det var rätt så många butiker där omkring. Jag fick alltså ringa till Eniro och fråga vad som var registrerat på adressen jag hade. " Clairon Hotel" svarade kvinnan i telefonen mig, Jag kollade upp ovanför mitt huvud och där stod skylten. Jag stod alltså precis utanför.

Inne på hotellet fanns en resturang där systrarna hade bokat bord för en brunch. Och oj vad fint det var där! På bara någon sekund efter dom öppnat var det fullproppat med folk, och mat. Jag åt och åt, allting. Lax, pankaka, efterätt, ost, rostbiff, sill, macka, kaffe, bacon, röror, och massa massa mer.  Vi vart väldigt mätta och väldigt belåtna. Sen vart det någon timmes tripp på staden för att spendera lite pengar.

Min lördag var jättemysig och jag är så glad för att jag har systrar som är så snälla och söta som gör något roligt för deras minsting! Älskar Er!

Kommentarer
Postat av: cecilia

oooh lyxigt :)

2008-11-17 @ 18:26:01
URL: http://ceyna.blogg.se/
Postat av: Kristin

Vad kul att du hade en bra dag, för det var ju det som var meningen, hihi ;) Det förtjänar du bästa lillsyster! Älskar dig, puss å kram <3

2008-11-17 @ 18:47:43
URL: http://rufstufs.bloggspace.se
Postat av: Evelina

Bara det bästa åt den bästa ;) Älskar dig!

2008-11-17 @ 19:56:27
URL: http://enevve.blogg.se/
Postat av: erkan duvet

vad mysigt det lät Frida! =)

2008-11-17 @ 22:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0