jo det föståss

Nu har jag precis skrivit klart min engelska. Kom väl ca 3 rader på en timme känns det som. Roligare att lyssna på en timmes tjatande om att allt är så bra " föståss"  än att skriva det där jäkla brevet. Förresten borde väl en vuxen kvinna kunna säga förstårs, så svårt kan det väl ändå inte vara. Men trots att kvinnan pratar på ett uppretande sett är hon så söt så, maha. Imorgon börjar skoldagen med matematik, och våran mönsterklass tycker nog det ska bli såå roligt att träffa den skånskpratande läraren som ger en tinitus. Känns så lockande att ställa klockan senare än vanligt imorgon bitti. Men det funkar dock inte eftersom vi har prov i matematik på onsdag " Och då Frida Lytter ska du inte vakna på morgonen med lite hosta och strunta i skolan, då blir det skolk! Men har du 38,7 grader i feber, då får du stanna hemma" Jo jag tackar Leifi, snällt tänkt av dig bubbisen..

Idag hade vi debatt på svenskan. Frågan var om vi skulle behålla 20 år på systembolaget eller sänka den till 18. Jag hamnade på "sänka-till-18 sidan", trots att jag inte tycker att det ska sänkas. Alla dom jag hamnade med tyckte inte heller att vi skulle sänka, förutom en, så det vart lite svårt att komma på bra argument för det där. Men trots det så pratade vi ut dom så grymt mycket att jag vart riktigt förvånad .

Nu ska jag då ta och sova i min säng, riktigt skönt. Natti natti ..

Dagens roligaste: Dagens debatt i skolan. Vi ägde ut dom så hårt !
Dagen tråkigaste: Att skriva engelska brev, det var inte så smuud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0