klassen och vi . .

Nu har jag spenderat två dagar i Söderhamn på en fack-utbildning. Det var intressant och jag har haft det roligt =) Vi fick dock sova på ett vandrarhem som inte var byggt igår.. Sängarna är nog äldre än min gammelmormors morfar. Alltså inte såå bekväma och inte heller helt tystlåtna. Men folket runt om mig var trevligt och vi gjorde det till en riktigt trevlig kväll ! =)

Nu har jag just kommit hem från stan. Käkade på Brända bocken med mamma och hennes vän nyss. Tog en liten kikning på stan, utan något bättre resultat. Kikade på byxor, eftersom jag drog sönder ett par här om dagen tänkte jag att det skulle vara bra med ett par nya.
På väg hem mötte jag en äldre dam, ca 50 år skulle jag gissa på. Hon ville ha en vägbeskrivning till konserthuset. Jag som är kass på att förklara vägar gjorde ett försök och hon blev väl rätt nöjd och sa tack och hej. Men efter någon minut kom jag på att jag, smart som jag är, hade förklarat till Gävle Teatern. Stackars dam som blivit lurad att gå åt helt fel håll! Och konserthuset som bara låg ca 5 minuter från där vi stod. Nu känner jag mig dum och ska försöka undvika sånt här i fortsättningen.

Idag är det kanelbullensdag. Jag ska nu äta min mammas kanelbullar och kika på vänner =)



image20
vi vann även en tävling där. Vi fick en miniräknare ..

image21
Så här ser jag ut, enligt Mathilda .

image22
Här en några av dom som går i min söta klass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0