nu är det jul

Tjing!

Sitter nu hemma och lyssnar på julmusik och har just rullat ihop lite ostbollar med pepparkaka. Verkligen något att rekomendera för er som gillar pepparkaka med ädelost. Lätt som en plätt också. Blanda ihop philadelphia  med riven ädelost. Rulla till små bollar och rulla sedan bollarna i smulad pepparkaka. Klart och du har nu lite gott tilltugg til julafton! Det var syster Evelina som jag fick det ifrån.


Ja ímorgon är det alltså julafton. En dag som oftast har sett lika dan ut så länge jag kan minnas. Min famlij brukar kunna liknas vid Tomten är far till alla barnen-jul. Jag firar min jul med en mamma, pappa, syster Kristin, syster Evelina, Tobbe (pappa till Kristin och Evelina) Kenta (mammas pojkvän, eller vad jag nu ska kalla det), morfar och mormor. Härligt va? Allihopa i ett enda gäng. Här delar jag inte upp mig och firar tre olika julaftonar på olika håll, jag tar en julfton med alla samlade. Vilket jag tycker är mycket skönt. I år får alltså både tobbe och pappa fira med deras gamla svärföräldrar och Kenta med sina svärföräldrar. Blir det krångligt? Kan jag tro. Men kul är det som sagt.


Här är en av min egengjorda julklappar. Min egenkokade jordgubbssylt med snygg etikett :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0